Sumbru, trist si aproape lipsit de solutii este raportul UNESCO ce arata ca in lume exista in jur de 250 de milioane de copii ce nu stiu sa citeasca, sa scrie sau sa faca calcule matematice simple. Dintre acestia, numai 130 de milioane sunt inscrisi la scoli unde nu progreseaza, 120 de milioane au petrecut mult prea putin timp in scoala iar 57 de milioane nici macar nu au fost inscrisi vre-o data la scoala sau gradinita. Ingrijorator nu este numai faptul ca acesti copii sunt viitori analfabeti ce vor duce o viata grea, la limita subzistentei ci si ca acestia vor aduce guvernelor o pierdere substantiala de bani (129 miliarde dolari anual), avand dreptul la ajutoare sociale dar neaducand nici un venit statului. Solutia, pentru a evita pe viitor dublarea numarului analfabetilor la nivel mondial, consta in investitiile consistente in invatamant facute de catre stat precum si in acordarea de gratuitati pentru scolarizarea in satele si orasele sarace.
Deasemenea si in pregatirea profesorilor trebuie sa se investeasca sustine UNESCO, astfel incat acestia sa poata oferi o educatie de calitate elevilor avuti la clasa, indiferent de zona in care predau. Problema insa, nu este numai lipsa banilor parintilor de a-si trimite copii la scoala, politica sau religia fiind si ele doua importante cauze ce se interpun intre copii si invatamant. In zonle de razboi precum Afganistan, China, Congo, Somalia, Sudan si Tanzania copii nu au mai fost trimisi la scoala, la fel ca si in Africa Sub-Sahariana sau state Arabe unde, datorita convingerilor religioase si a discriminarii pe baza sexului, numai o parte dintre baieti si extrem de putine fete au avut acces la invatamant. Daca din punct de vedere financiar aproape orice tara poate fi ajutata, astfel incat toti copii ei sa aiba cel putin scoala primara, in situatia tarilor aflate in razboi sau a celor cu o religie stricta si restrictiva inca nu se stie ce se poate face, planuri existand dar fiind departe de a putea fi puse in practica.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu