In cazul in care nu stiai, ARO a fost singura companie de automobile
exclusiv romaneasca, si care a reprezentat un nume important la nivel
international in acea perioada la categoria masinilor off-road. Avand sediul de
productie in localitatea Campulung Muscel, povestea ARO incepe la finalul celui
de-al doilea razboi mondial, desi primul succes comercial al companiei a
survenit abia in anul 1965 cand s-a dat startul exporturilor modelului M461 in
China. Faptul ca ARO reprezinta un adevarat automobil al poporului
reiese pana si din numele companiei care consta de fapt intr-un acronim semnificand
“Automobil Roman” sau “Automobil Romanesc”. De-a lungul timpului, filosofia din
spatele activitatii companiei ARO nu s-a schimbat prea mult, aceasta mizand in
primul rand pe confort pentru drumuri asfaltate si pe o rulare cat mai buna
pentru teren accidentat. Ingenerii din spatele acestei masini au reusit in mod
uimitor sa ridice aceasta masina la standardele cele mai inalte din acea
perioada, atribuindu-i o suspensie independenta pentru off-road si un post de
conducere ergonomic pentru cresterea confortului pe sosea. De altfel, celebrul Mercedes-Benz G-Class a fost lansat pe
piata abia in 1979, la aproximativ sapte ani de la punerea in vanzare a
automobilului ARO 24. Tocmai din acest motiv, au existat foarte multe zvonuri
in legatura cu originalitatea automobilului lansat de catre nemti, dar in ciuda
asemanarilor vizibile, nu s-a putut dovedi pana acum daca acestia au copiat design-ul
ARO 24 sau nu.
Conform Best Tires, automobilele ARO de atunci beneficiau de
o geometrie 3d impecabila, directia si stabilitatea acestora fiind unele dintre
principalele lor puncte forte. Mai mult decat atat, pentru constructia
modelului ARO 10, un off-roader de dimensiuni mai mici, s-au folosit piese de
la automobilul Dacia 1300, fapt care a dus la o eficientizare si a productiei,
dar si la scaderea costurilor pentru reparatii. Se cunoaste deja faptul ca ARO 10 a fost principalul rival
al automobilului rusesc Lada Niva cu care a concurat pe pietele cele mai mari
din Europa de est, dar si in tari occidentale precum Italia, Germania sau
Franta. Pana la inceputul anilor ’80, succesul ARO la nivel mondial era un
fapt, automobilul romanesc situandu-se pe locul al patrulea in topul celor mai
bine vandute masini de teren din lume, dupa Jeep, Land Rover si Toyota. Cu toate acestea, in anii post-decembristi, ARO a
inregistrat un declin vizibil datorat coruptiei si proastei administrari care au
dus practic la disparitia totala a acestui automobil, motivul de mandrie de
altadata al Romaniei pe plan international. Putem spune chiar ca, daca
lucrurile ar fi stat diferit, iar productia si modernizarea acestui automobil
ar fi continuat, ARO ar fi putut sa ramana in continuare un jucator important
pe piata SUV-urilor moderne.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu