Business pe Timp de Criza


E criza. O auzim zilnic la televizor, la radio si o citim de mai bine de 3 ani in presa scrisa. Pai daca tot e criza, mi-am spus eu, de ce nu as incepe o afacere? Ce alt moment mai bun sa gasesti preturi scazute la producatori, spatii de inchiriat la pret redus sau mana de lucru mai ieftina datorita situatiei dificile? Zis si facut. Am evaluat resursele financiare de care dispuneam, m-am consultat cu prietenii apropiati care se mai aventurasera la randul lor in proiecte personale, si am decis sa plec la drum cu o idee de business relativ cuminte. Am infiintat propria firma de organizat petreceri pentru copii. Mi s-a parut o investitie sigura din mai multe motive: parintii vor investi intotdeauna in bucuria copiilor, personalul firmei lucreaza pe proiect si astfel nu necesita alocarea de salarii lunare fixe, resursele necesare functionarii sunt minime si astfel usor de furnizat, iar programul se desfasoara indeosebi in weekend. Singurul inconvenient era numarul destul de mare de firme de profil existente pe piata in acest moment. Acesta nu m-a impiedicat totusi sa imi pun ideea in practica. 
 

A fost usor sa gasesc un sediu si sa stabilesc strategia comerciala. Partea mai dificila a fost indeplinirea tuturor cerintelor juridice pentru a asigura functionarea legala a firmei. Abia apoi am putut trece la formarea unei baze de date cu potentiali colaboratori. Am reusit sa recrutez, intr-o singura saptamana, 236 de clowni, ursitoare, printese si magicieni. Cea mai draguta parte a fost alegerea ursitoarelor, am fost placut surprinsa de multe fete tinere cu studii de calitate si frumoase ca niste adevarate zane. Acum imi mai ramane o ultima etapa destul de complicata: formarea unei baze de date de clienti. Am reusit sa obtin cateva contracte pana la sfarsitul lunii, ursitoarele fiind din ce in ce mai solicitate la botezuri si taieri de mot. Cred cu tarie ca acest context economic dificil poate fi transformat in avantaj de oamenii cu initiativa care isi doresc sa puna in practica ideea lor de business. Nu putem avea garantia unui succes imediat dar putem beneficia de linistea celui care a incercat totul ca sa ii fie mai bine.