Despre Oameni Frumosi


Incep aceasta postare prin a spune ca imi pare tare rau ca nu am mai scris demult despre o noua carte buna, ce merita citita, dar in ultima vreme  in listele mele de lectura s-au aflat carti de critica literara, romane englezesti din perioada victoriana, tragedii grecesti, romane din perioada interbelica, teorie literara si vestitele epopei ale lui Homer, Iliada, Odiseea, Eneida (pe care le-am dus la capat, cu eroism si cu mandrie). Nimic din toate astea nu cred ca v-ar fi invitat la lectura. Dar, printre atatea carti "de citit", mi-am gasit timp si pentru un autor pe care voiam sa il descopar de mult timp. Este vorba despre Dan Puric. Probabil multi dintre voi il cunosc pe actorul Dan Puric, pe scriitorul Dan Puric, pe oratorul Dan Puric sau poate, pe omul Dan Puric. Eu l-am descoperit ca orator si ca scriitor si da, pot afirma ca m-a convins ca este un "om frumos", asa cum spune el insusi. Tocmai de aceea astazi o sa recomand cartea lui, "Despre omul frumos", un sumum al interviurilor, prelegerilor si al meditatiilor sale care ne fac sa cautam in jurul nostru, la inceput stingheri, dar apoi indrazneti, oameni frumosi. 


Va invit sa cititi un paragraf si apoi sa decideti singuri daca merita, sau nu, sa continuati: "A vorbi despre Omul Frumos in contextul in care traim, intr-o lume mutilata, a omului urat, intr-o lume schilodita, intr-o lume confuza, pe care, iata, o gustam din plin, ce provocare extraordinara! Lumea de azi se gaseste intr-un continuu proces de uratire. In noul imperiu al uratului, frumosul este doar o amintire, care abia mai murmura sub marsul triumfal al unei lumi schilodite, aflata in plina ofensiva. Omul Frumos este ultimul strigat de salvare, este ultima reduta a umanitatii, in lupta cu oceanul de neomenesc care vine. Omul Frumos este ultimul suspin hristic pentru o lume aflata in cadere definitiva. De fapt, lucrul cel mai important, in epoca pe care o traim, este sa avem capacitatea sa recunoastem Omul Frumos. Omul Frumos nu mai este la moda. La moda este omul util, la moda este omul eficient".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu